Posted by: Nurul Nazihah | November 17, 2008

Taklif…bukan sekadar tasyrif

pengorbanan_t2

Assalamualaikum..

Memetik kata2 seorang senior y saya hormati…”Ianya TAKLIF…bukan semata-mata TASYRIF”..

Sudah agak lama tidak menulis…kesibukan rutin harian melimitkan penulisan saya…walaupun macam2 yg ingin saya tulis sebenarnya…tetapi atas sbb bnyk lagi perkara lain yg lebih aula(urgent n importent) maka saya ketepikan dulu menulis blog(yg sememangnya not urgent,not important) ini…

Beberapa hari yg lalu…telah diadakan pilihanraya PERUBATAN cawangan ISKANDARIAH…. terasa sekejap sgt setahun berlalu…setahun berlalu dgn saya memegang jawatan timbalan bendahari…alhamdulillah…banyak yg saya pelajari spnjg setahun lalu…terima kasih kepada yg banyak memberi kerjasama, sokongan, dan taujihaat spnjg saya menjawat jwtn ini…maaf juga ingin saya pohon andai terlebih terkurang melaksanakan talifan ini…kullu ‘am wa entu bikheir…

Kini masanya tiba lagi…selesai pencalonan, nama saya naik lagi….dan selesai pengundian nama saya masih ada lagi…huhuhuh…mmg dah x dpt lari…istighfar sebentar…mengenangkan saya akan memikul tanggungjawab sekali lagi…pada perkiraan saya…barisan ajk yg terpilih pun bukanlah semua menginginkan nama mereka naik…namun,inilah yg dikatakan takdir…dan insyaAllah saya terima dgn hati yg redha… walaupun takut sebenarnya…takut terkurang mana2 hak pada yg berhak…Allah berikan tangungjawab ini kepada kami, bermaksud Allah tahu kami mampu melakukannya…Allah tahu apa yg terbaik utk kami dan org2 yg bakal kami pimpin…”La yukallifullahu nafsan illa wus’aha”

Taklif-inilah yg lebih besar tertanggung di bahu kami…yg akan dipersoalkan di akhirat nanti… yg akan ditanya adakah kami telah melaksanakan haknya…Dan ianya sudah tentu lebih besar drp Tasyrif , pengiktirafan dan kemuliaan yg diberikan manusia…. Namun…Hati2 ini begitu berharap… mungkin dgn Taklif yg diberi..kami bisa mengemis Tasyrif dari yg maha Esa……..Allah…bantulah kami….pimpinlah hati kami…agar dapat kami pimpin hati2 sahabat2 kami…ameen…

Buat rakan2 seperjuangan dlm barisan pimpinan kali ini…nawar,atie,my,yani,syuhada,hannah,sarah,dayah n sarah su….semoga kita sentiasa dalam rahmat dan petunjuk Allah…moga sentiasa dipermudahkan urusan… insyaAllah…

Buat rakan2 lain yg telah memberi kepercayaan kepada kami…saya ucapkan terima kasih… semoga kita dapat bekerjasama dgn baik….mohon maaf juga andai terkurang ape2 di masa hadapan nanti… I’ll giv my very best…insyaAllah…

Siapalah pemimpin tanpa org yg dipimpin…

Mukmin itu ibarat sebuah bangunan…satu menguatkan satu yg lain…

Wallahua’lam


Responses

  1. Moga terus thabat dan qawi ..mohon doanya juga…fihifzillah ya ukhti


Tinggalkan Jawapan

Kategori

